اخبار و رویدادها

گام موثردر راستای عدالت آموزشی/ مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در آئین افتتاح دبستان شهید حسن فدایی گفت:ساخت مدرسه جدید برای کاهش تراکم دانش آموزی بالای ۳۵ نفر،اولویت عدالت فضای آموزشی شهر کرمان می باشد.

سید محمد واعظی نژاد در آئین افتتاح دبستان ۱۲ کلاسه شهید حسن فدایی شهر کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۷۰۰ کلاس درس با تراکم دانش آموزی بالای ۳۵ تا ۴۰ نفر،داریم،گفت:از اولویتهای نهضت توسعه عدالت فضاهای آموزشی، ساخت مدارس جدید در راستای کاهش تراکم دانش آموزی است که دغدغه دولت چهاردهم می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان: سید محمد واعظی نژاد در مراسم آئین بهره برداری از دبستان پسرانه ۱۲ کلاسه «شهید حسن فدایی» ناحیه یک شهر کرمان، گفت:در این منطقه از شهر کرمان به دلیل افزایش رشد جمعیت و کمبود فضای آموزشی،این مدرسه در راستای نهضت توسعه عدالت فضای آموزشی، از محل اعتبارات دولتی تخریب و بازسازی،ساخته و به بهره برداری رسید.

واعظی نژاد گفت: این دبستان در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع با زیربنای ۱۴۰۰ متر، با حصارکشی ۲۳۴ متر و اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از محل تخریب و بازسازی با خرج دولت توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان احداث شده است.

عضو شورای آموزش و پرورش با اشاره به تراکم جمعیت دانش‌آموزی که در بسیاری از کلاس‌ها به بیش از ۴۰ نفر در شهر کرمان رسیده است، و اعلام کرد که برنامه‌های خاصی برای افزایش فضاهای آموزشی و ساخت مدارس جدید در دست اجرا است.

وی همچنین بر اهمیت همکاری همه نهادهای مرتبط و مشارکت مردم در این پروژه‌ها تأکید کرد تا بتوان نیازهای آموزشی دانش‌آموزان را به بهترین شکل ممکن تأمین کرد.

وی ادامه داد: کمبود فضای آموزشی یکی از چالش‌های جدی در بسیاری از مناطق استان کرمان است. وقوع این مشکل باعث می‌شود که دانش‌آموزان در شرایط غیرمناسبی تحصیل کنند و کیفیت آموزش تحت تأثیر قرار گیرد.

واعظی نژاد با بیان اینکه مشارکت مردم در توسعه عدالت آموزشی از رویکردهای اصلی رئیس‌جمهور است، افزود: توجه ویژه دولت چهاردهم به موضوع مدرسه‌سازی با مشارکت مردم از اهم مسائلی هست که شخص رئیس جمهور به طور جدی پیگیری می کنند.

وی در پایان بر لزوم همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی، مردم و شرکت‌های خصوصی در راستای مدرسه‌سازی و ارتقاء وضعیت آموزشی در استان تأکید کرد و گفت: هم‌افزایی این بخش‌ها، می‌تواند در رفع مشکلات موجود و تأمین منابع لازم برای بهبود وضعیت آموزشی در مناطق محروم مؤثر باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید