اخبار و رویدادها

با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش،دبستان پسرانه ابتدایی دور دوم ۱۲ کلاسه شهید حسن فدایی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان،به بهره برداری رسید.

آیین افتتاح دبستان ۱۲ کلاسه پسرانه دور دوم شهید حسن فدایی آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان، با حضور علی فرهادی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش ،مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش و مسئولین استانی،برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان :معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاح دبستان پسرانه دور دوم شهید حسن فدایی آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان، با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در دولت‌ چهاردهم، تأکید کرد:از جمله مهم‌ترین اولویت‌های دولت چهاردهم، موضوع عدالت آموزشی است، به‌گونه‌ای که پس از پایان جنگ دوازده روزه، نخستین جلسه رسمی رئیس‌جمهور، جلسه بررسی عدالت آموزشی در کشور بوده است.

علی فرهادی با بیان اینکه کرمان شهر مقاومت و دیانت است، افزود: زندگی در کشوری که مردمانی چون شهید حاج قاسم سلیمانی را پرورش داده، مایه افتخار است.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش گفت: با اشاره به آغاز پرشور و آرام سال تحصیلی جاری حضور بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموز در کلاس‌های درس سراسر کشور، نشان از آمادگی و تلاش بی‌وقفه مجموعه آموزش و پرورش دارد، این آغاز مقتدر و بانشاط، نتیجه زحمات فرهنگیان و مدیران در سراسر کشور است.
وی از نگاه ویژه رئیس‌جمهور به آموزش و پرورش سخن گفت و گفت: رئیس جمهور در سال نخست مسئولیت خود، بیش از پنجاه جلسه را شخصی به بررسی چالش‌های حوزه آموزش و پرورش و نهضت توسعه عدالت فضای آموزشی اختصاص داده است.


فرهادی با تأکید بر شرایط خاص استان کرمان و تفاوت آن با استان‌هایی مانند گیلان، مازندران یا کردستان، بیان کرد: گستردگی جغرافیایی، اقلیم و پراکندگی جمعیت در کرمان، نیازمند نگاه ویژه و برنامه‌ریزی متفاوت است، به‌عنوان نمونه، فاصله میان دو مدرسه در برخی نقاط این استان به بیش از هزار کیلومتر می‌رسد که همین مسئله، توزیع نیروی انسانی و تجهیزات را پیچیده‌تر می‌کند.


معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش همچنین به ناترازی ایجاد شده میان رشد جمعیت دانش‌آموزی و توسعه فضاهای آموزشی اشاره کرد و اظهار داشت: طبق آمار، از سال ۱۳۹۲ تاکنون، جمعیت دانش‌آموزی از ۱۲.۷ میلیون نفر به بیش از ۱۶ میلیون نفر افزایش یافته، در حالی که توسعه زیرساخت‌های آموزشی با این نرخ رشد همراه نبوده است، بر اساس پیش‌بینی‌ها، در حدود هشت سال آینده جمعیت دانش‌آموزی کشور مجدد کاهش می یابد و این امر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای توسعه فضا و تأمین منابع انسانی را بیش از پیش نمایان می‌سازد.


فرهادی ابراز امیدواری کرد: با اجرای مفاد برنامه هفتم توسعه و پیگیری‌های انجام‌شده، در پایان این برنامه دیگر شاهد کلاس‌های درسی با بیش از ۴۰ دانش‌آموز نباشیم و سرانه فضای آموزشی کشور حداقل یک متر مربع افزایش یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید